Undervisning

Teori- og køreundervisning

Undervisning

Nybrotrafikskole bruger moderne teknik i undervisning, men også undervisning ved en tavle, hvor undervisning er skræddersyet efter hver enkelte elevs behov og niveau. Når du påbegynder køreundervisning, skal du starte på et nyt hold, hvor alle elever er nystartede. Køreundervisningen kan tidligst påbegyndes 3 måneder før du fylder 17 år. Teoriprøve kan aflægges 1 måned før du fylder 17 år og køreprøven den dag du fylder 17.

Køreuddannelsen skal iflg. loven følge en lektionsplan som omfatter 4 lektioner manøvrebane, 29 teorilektioner, mindst 16 lektioner på vej samt 4 lektioner glatbane. Lektionerne i køreuddannelsen skal mindst strække sig over 14 undervisningsdage. De 17-årige skal igennem nøjagtigt den samme køreundervisning for at få kørekort som 18-årige og ældre skal i dag. Den store forskel er bare, at de ikke må køre alene, før de fylder 18 år. Kom til vores gratis intro og hør mere om undervisningsforløbet, når du skal have et bilkørekort.